VoorleesExpress actief alle gemeenten in de Oosterschelderegio

Gepubliceerd op: 26 augustus 2024 09:50

Bibliotheek Oosterschelde heeft de kans gekregen om in de gemeente Kapelle te starten met de VoorleesExpress. Dit was de laatste gemeente die aansloot bij de VoorleesExpress. We zijn hierdoor actief in alle gemeenten in de Oosterschelderegio. We zijn erg blij dat we in ons volledige werkgebied het taalplezier bij kinderen tussen de 2 en 8 jaar kunnen gaan vergroten door voor te lezen en taalspelletjes te doen bij gezinnen thuis!

Vrijwilligers

Alle VoorleesExpress-vrijwilligers worden volledig opgeleid. Voor ze starten bij een gezin volgen ze twee trainingen. Daarna mogen ze hun kennis vergroten met workshops, e-learnings en trainingen in verschillende thema’s zoals interactief voorlezen, laaggeletterdheid, meertaligheid en het betrekken van ouders bij het voorlezen. We zoeken nog enthousiaste vrijwilligers voor de gemeenten Schouwen-Duiveland (regio Bruinisse), Kapelle, Reimerswaal, Borsele en Tholen.

Nieuwe gezinnen

Ook is er ruimte voor nieuwe gezinnen in de gemeenten Kapelle, Schouwen-Duiveland, Tholen en Reimerswaal.

Ken je een kind of gezin wat baat zou hebben bij de VoorleesExpress, om zo een extra stimulans te krijgen voor de taalontwikkeling en het leesplezier? Neem dan contact met ons op.

Samenwerking

De samenwerking met alle gemeente loopt soepel en het is fijn dat ook de verschillende gemeente actief werven voor vrijwilligers en nieuwe gezinnen. In de gemeente Reimerswaal zijn we recent gestart met de VoorleesExpress en heeft de gemeente voor hun wekelijks huis-aan-huis blad een vrijwilliger geïnterviewd. We zullen het volledige interview binnenkort publiceren op de onze website.

Wil je meer informatie over de VoorleesExpress?

Kijk op onze website, e-mail of bel ons

Gemeente Goes en Kapelle + alle algemene vragen:
Mail: voorleesexpress@bibliotheekoosterschelde.nl
Telefonisch: 06-20308823