Wil jij graag meedenken over BinnensteBuiten activiteiten en ze helpen organiseren?

Gepubliceerd op: 27 maart 2024 13:50

BinnensteBuiten is een community binnen de bibliotheek voor ouders met kinderen in de basisschoolleeftijd. We denken en beslissen mee over programma’s en organiseren activiteiten in de Bibliotheek van Goes: de ‘huiskamer van de stad’, waar iedereen welkom is.

Activiteiten voor ouders en kinderen

Onze community wil een bijdrage leveren aan het opbouwen van contact en verbinding met andere ouders, tussen kinderen onderling en tussen ouders en hun kinderen. We doen dit door activiteiten te organiseren voor ouders mét hun kinderen. Ook zoeken we samenwerking met lokale instellingen en bedrijven. We halen buiten naar binnen en ons binnenste naar buiten.

Zaadbommetjes, zonnebrand en zelf verf maken

Op 23 april 2022 vond de eerste activiteit plaats. Samen maakten we zaadbommetjes en timmerden we een insectenhotel. Ook kwam een imker vertellen over het belang van de natuur en hoe belangrijk de zaadbommetjes en het insectenhotel hierbij zijn. Andere workshops waren: zelf zonnebrandcrème, haargel en shampoo maken en de workshop gezonde traktaties maken. We organiseerden een herfstfeest met confetti van bladeren, herfstkronen en zelfgemaakte vogelsnacks. En afgelopen maand maakten we verf van natuurlijke materialen en schilderden we daarmee op doek.

De workshops vinden plaats in de Werkplaats van de Bibliotheek. We willen tijdens de workshops met ons handen bezig zijn en vinden het belangrijk om iets te maken dat je mee naar huis kunt nemen. Ook vinden we dat kinderen zich lekker vies mogen maken! In de bibliotheek is hier alle ruimte voor, dus we kunnen lekker uitpakken.

Organisatie

We organiseren vier keer per jaar een activiteit, hierbij volgen we de seizoenen. Dit betekent dat we als groep drie á vier keer per jaar samenkomen om te brainstormen en plannen te maken. Dit doen we in de avond omdat dit het tijdstip is dat de meeste ouders beschikbaar zijn, onder het genot van goede koffie en wat lekkers in de mooie Bibliotheek van Goes. De taakverdeling is gebaseerd op wat iemand ligt of leuk vindt. Het is de bedoeling dat je er energie van krijgt!

Meld je aan!

Lijkt het je leuk om mee te helpen bij het organiseren van de BinnensteBuiten activiteiten? Of wil je graag wat meer informatie? Neem dan contact op met Marlies van Hoek, via onderstaande knop.

Meld je hier aan