Organiseer je eigen spelevenement in Bibliotheek Goes

Gepubliceerd op: 11 december 2023 12:55

Een Catan-competitie voor scholieren of een Rummikub-middag voor senioren; het kan allemaal in de bieb. Om samen met de inwoners van Goes en omstreken het activiteitenaanbod uit te breiden, daagt de Bibliotheek Goes iedereen die van een spelletje houdt uit om zelf ideeën aan te dragen.

De Bibliotheek Goes beschikt sinds de opening aan het Kolveniershof over een uitgebreide en gevarieerde spelletjescollectie. Voor zowel kinderen als volwassenen zijn de meest populaire titels aanwezig. Teamleider Sijmen Bosch: “Er wordt nu al veel gebruik van gemaakt door bezoekende ouders met jonge kinderen, maar spelletjes voor andere leeftijdscategorieën blijven vaak in de kast staan. Daarom nodigen we iedereen die graag een spelletje speelt van harte uit om te komen spelen en daar zelf een vorm voor te bedenken.”

Meer dan vermaak alleen
Een spelletje spelen zorgt niet alleen voor vermaak tijdens de donkere wintermaanden, maar levert volgens de Bibliotheek ook een bijdrage aan het ontwikkelen van 21-eeuwse vaardigheden bij jong en oud. Sijmen: “Je moet bijvoorbeeld organiseren, plannen, problemen oplossen; dat zijn skills die in de huidige maatschappij enorm van pas komen. Ook kan het spelen van spelletjes helpen bij het bestrijden van eenzaamheid, waar we ons als Bibliotheek graag voor inzetten.”

Geïnteresseerden kunnen voor meer informatie of het inbrengen van hun ideeën terecht bij teamleider Sijmen Bosch via 0113-213620/s.bosch@bibliotheekoosterschelde.nl of zich melden bij een van de medewerkers in de Bibliotheek Goes.