Cursus DigiVitaler van start

Gepubliceerd op: 30 januari 2024 10:16

De Bibliotheek Oosterschelde start in februari met een reeks van drie cursussen DigiVitaler om mensen wegwijs te maken in de wereld van de digitale zorg. Op drie verschillende locaties leren deelnemers tijdens drie lessen om zelf hun gezondheidszaken te regelen via internet.

Even beeldbellen met de huisarts, een afspraak maken in het patiëntenportaal of medicijnen bestellen bij de apotheek; het contact met zorgverleners verloopt steeds vaker digitaal. Daarmee wordt dus ook meer en meer een beroep gedaan op de digitale vaardigheden van de patiënt. Voor iedereen die daar wel een beetje hulp bij kan gebruiken is er nu de gratis cursus DigiVitaler.

De cursus bestaat uit drie lessen van één uur en is op drie verschillende locaties te volgen. Op 14 februari gaat de eerste reeks van start in bibliotheek Tholen, gevolgd door bibliotheek Zierikzee vanaf 4 april en bibliotheek Kapelle vanaf 7 mei. De cursus is het meest geschikt voor mensen die al enige ervaring hebben met de computer, tablet of smartphone. Deelname is gratis en lid zijn van de bibliotheek is niet noodzakelijk. Voor deelnemers die niet beschikken over een eigen draagbaar apparaat, stelt de bibliotheek een laptop beschikbaar.

Voor meer informatie, de exacte cursusdata- en tijden en/of aanmelden kunnen geïnteresseerden terecht bij bij de lokale bibliotheek of meld je hier aan.

De Bibliotheek Oosterschelde biedt ook gratis cursussen aan voor beginners op het internet en voor leren werken met de digitale overheid. Ook daarover is meer informatie beschikbaar bij de bibliotheek of neem contact op via 0113-562626 of kijk hier voor meer informatie.