Bibliotheek Sint-Annaland verruimt openingstijden

Gepubliceerd op: 28 maart 2024 12:23

De bibliotheek Sint-Annaland verruimt met ingang van 4 april haar openingstijden zodat deze beter aansluiten op de schooltijden van beide scholen die in hetzelfde gebouw gevestigd zijn. Iedere maandag en donderdag kunnen bezoekers voortaan vanaf 14.00 uur (i.p.v. 15.00 uur) terecht in de bibliotheek om boeken te lenen, de krant of een tijdschrift te lezen, de computers te gebruiken, activiteiten of elkaar te ontmoeten onder het genot van een kopje koffie of thee.

Jeugdactiviteiten
Regelmatig worden er na schooltijd gratis jeugdactiviteiten georganiseerd door onze leesconsulent voor diverse leeftijdsgroepen. Doordat de nieuwe openingstijden van de bibliotheek beter aansluiten op de schooltijden, kunnen leerlingen vanaf 4 april direct na schooltijd bij de bibliotheek terecht.

Volwassenen

• Digicafé: wekelijkse inloop op donderdag van 15.00-16.30 uur voor vragen over bijvoorbeeld apps, social media en het gebruik van de smartphone, laptop en tablet.
  • Klik en Tik: wekelijkse cursus op donderdag van 15.00-16.30 uur voor het leren werken met de computer en het internet. Vooraf aanmelden via de balie, telefonisch of via de website.
  • IDO: tijdens openingstijden kun je terecht voor vragen over de websites van de digitale overheid zoals bijvoorbeeld energietoeslag, DigiD en rijbewijs. De medewerkers denken met je mee en geven je informatie zodat je verder kunt.

Meer informatie: www.bibliotheekoosterschelde.nl/activiteiten of telefoonnummer: 0113-562626.